2011. augusztus 6., szombat

A Facebook Insights - beállítás, működés


A Facebook egy nagyon hasznos és nagyon részletes statisztikai megoldással rukkolt elő - a tavasszal, de elevenítsük fel – a weboldalad számára.

Igen, jól olvasod, nem csak a Facebook oldalad használatát tudod követni egy Facebook statisztikai megoldás segítségével, hanem a saját weboldalad használatát is!

Facebook statisztika weboldalaknak

A Facebook ugyanis lehetővé teszi azt, hogy a különböző beépülő megoldások (like gomb, like box, komment box) aktivitását nyomon tudjad követni egy részletes statisztika keretében.
Ráadásul – és ez igazán érdekes a dologban – ha eddig telepítve volt a felsoroltak közül akár egy is, az adatok már is rendelkezésedre állnak. A múltról is.

Lájkok, linkek, kattintások


Szeretnéd tudni, mennyien lájkolták valamelyik cikkedet?
Kíváncsi vagy ezeket a lájkokat (amik tulajdonképpen megosztott linkek a Facebookon belül) mennyien látták és hányan kattintottak rájuk?

Erre találták ki a Facebook elemzéseket (Facebook insights).
A Facebook elemzések segítségével egy átlátható  felületen tudod vizsgálgatni, hogy a weboldaladba épített különböző Facebook elemekkel mit kezdtek a látogatóid, és azt is, hogy ezeknek milyen további hatásai voltak.


Facebook insights telepítés

A telepítés és a használat nagyon egyszerű:
Menj el a http://www.facebook.com/insights/ címre, és kattints az “insights for your Website” gombra a jobbfelső sarokban.
Add meg azt a webcímet, amelyikre kéred a statisztikát, majd válaszd ki a legördülő menüből, hogy melyik Facebook oldaladdal legyen ez összekapcsolva.

A rendszer ad egy kódot, amit be kell illeszteni a weboldalad forráskódjába a head részbe.
Előfordulhat, hogy a fejléchez nem kell hozzáadnod kódot, mert ha telepítettél korábban valamilyen külső plugint (pl. Comments for WordPress), az megtette ezt helyetted.
Amint a kód benne van a fejlécbe, nyomd meg a Get insights gombot, és íme: a Facebookon belül is megtalálod az oldalad statisztikáját.

Jó esetben nem egy üres statisztikát találsz, hanem a korábbi tevékenységek adatai is megjelennek.


Vagyis meg tudod nézni, a weblapodon hányszor kattintottak a like gombra, mennyien látták ezeket a linkeket a Facebookon belül, és mennyien kattintottak erre.
Sőt ezeket az adatokat le tudod kérni akár az egyes alodlalaidra is, ha megadod a webcímet.


Tudsz még ezen kívül demográfiai információkat is kapni (!), követni a kommenteket és más hasonló fontos dolgot.
Nagyon hasznos kis eszközt adott a kezünkbe a Facebook a Google Analytics mellé.

Google Analytics és Facebook Insights kéz a kézben


Igen, a Google Analytics mellé.
Ez a rendszer ugyanis nem helyettesítője a Google Analyticsnek, hanem kiegészítője, a Facebook elemzések (insights) ugyanis nem látogatottsági statisztika.
Bár a megjelentetett adatoknál nyilván sokkal többet tud a a weboldalak látogatottsági adatairól, mint amit itt megmutat, de nem erre találták ki, hanem a Facebookos elemekkel kapcsolatos aktivitások követésére.


Ezekre viszont nagyon jól használható megoldás, ráadásul a kivitelezése és a frissessége is nagyon jónak tűnik.
Reméljük ezt a gyors frissítést a másik két Facebookon belüli statisztikai rendszer (Facebook oldalak és a hirdetések) is megkapja mielőbb.


Hamarosan részletesebben is fogunk írni az egyes funkciókról, és a lehetőségekről, mert ez egy nagyon fontos funkció, érdemes lesz elmélyülten és sokat használni. Addig is sok sikert és jó elemezgetést Nektek is!

Ti használtátok már az Insight webhely elemzéseit?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése