2011. augusztus 5., péntek

Elsőre ragadd meg a rajongókat!


Egy üzleti Facebook oldalra több irányból is érkeznek az érdeklődők, akikből mindenki hűséges rajongót szeretne mielőbb kovácsolni. Napjaink információ áradatában, rengeteg üzenet bombázza (nem csak) a facebook–szörfölőket, így a teljes vizuális káosz közepette néhány tizedmásodperc áll rendelkezésre ahhoz, hogy beleszeressen a rajongói oldalunkba.

Hogy szerelem első látásra legyen, nem mindegy, hogy mi fogadja az oda tévedt, vagy szándékosan oda vezérelt látogatót. Vagyis, fontos, hogy hol landol, mert az első benyomás később már nem ismételhető meg.

Hol landolhatnak?

Tulajdonképpen bármely aloldalunkon: a falon, az infon, a galériában, vagy éppen az egyedileg elkészített üdvözlő aloldalon, amit külföldön fan-gate-nek neveznek, fordítsuk ezt tehát rajongói kapunak. A Facebook ennek beállítására az Oldal szerkesztése menüpont alatt található Engedélyek kezelése fülnél, a Default Landing Page listánál ad lehetőséget.


Milyen lehet a kapu?
Normál eseteben üdvözöl és elmondja pár szóban, hogy miért érdemes Tetszikelni, valamint megmutatja, merre kell lájkolni. Nem azért fontos, mert nem tudják a rajongók, hogy hol találják a hűséget deklaráló gombot, hanem az határozott “call to action” erőteljesen növeli a lájkolási arányt. Tehát ezek a Buzdító típusú oldalak.

A statisztikáink azt mutatják, hogy a Facebook oldalra tévedt vagy csábított látogatók nagyjából50%-a válik rajongóvá, de határozottan azt is kijelenthetjük, hogy a rossz fogadó oldalnál ez képes 20%-ra is csökkenni. Ha jó a rajongói kapu, és ez párosul a kedvenc márkaoldallal, akkor az efféle konverziók aránya felkúszhat 70%-ra is. Röviden, ha egy kampánnyal sikerül napi 1000 látogatót magunkhoz csábítani, akkor nem mindegy, hogy közülük 200, vagy 700 lesz rajongó.

De térjünk vissza a rajongói kapuk típusaira. Léteznek olyan üdvözlő oldalak, amelyek bizonyos információkat elrejtenek előlünk, csak lebegtetik addig, amíg nem válunk rajongóvá. Ezt nevezzük mi Hiányérzetet keltő típusnak. Példáink közül ilyen a Red Bull, amely halványan mutatja, hogy valami rejtőzik a háttérben, illetve az Euronics, ahol eltakarják az információ egy részét. 

A harmadik típus a Portálszerű kapu. Ebben az esetben jól ismert márkáról van szó, amelyet nem kell külön bemutatni, azonban a sokféle igénynek eleget téve, portálszerűen bemutatják, hogy mi mindenre számíthat majd a lájkoló. Példáink közül ilyen a Toyota és a Coca Cola oldalán látható landing page, amelyen található videó, chat, kommentek, hírek, játékok, és természetesen egy rövid üdvözlés is.

A negyedik típust Kampányszerű oldalnak neveztük el. Ez ideiglenes, éppen aktuális játék, vagy egy máshol is futó kampány megerősítése. Ebben az esetben a design és a tartalom is eltér a fentiekben felsoroltaktól, és inkább a kampány arculatát követi.

De a legfontosabb tulajdonsága a kapunak mégis az, hogy képes megkülönböztetni a rajongót és a még nem rajongót egymástól, Így ha két képet, vagy ügyesen szerkesztett html oldalt építünk be, akkor egy bizonyos üzenet fogadja akkor, ha még "idegen", és egy másik akkor ha már lájkoló.

Honnan jönnek a rajongók?

Ez is  fontos szempont lehet a landing tervezésénél. Amennyiben egy hirdetésben azt ígérjük, hogy például Sziget jegyeket nyerhet az oldalunkon, ahova egy kattintással átvisszük, akkor ezt fel kell tüntetni a landing page-en is, és további útmutatót nyújtani a játékhoz. 

Másrészt, ha például nöknek hirdetünk kozmetikumokat, akkor szarvashiba lenne férfi kollekcióval fogadni őket az üdvözlő oldalon. 

Tehát a rajongók érkezhetnek a márka weboldaláról kiindulva, a keresőből eljutva, más rajongókon keresztül, hirdetés által vagy egyéb applikáció, illetve játék révén. 
Talán a weboldalról terelődött látogató esetében a legkevésbé fontos az első benyomás, hiszen a weboldalon már megismerkedhetett a márkával, azonban a többi lehetőségnél azonnal pozitív hatást kell rá gyakorolni.

Hogyan hozzunk létre egyedi aloldalt?

Aloldalak létrehozására rengeteg lehetőség van. Ha rendelkeztek programozóval, akkor egy applikációt kell gyártania ehhez. Amennyiben ezzel nem szeretnétek foglalkozni, kézenfekvő megoldás a kész iFrame app használata, amelyből sok létezik a világon, és a Facebook keresőjén keresztül megtalálhatjátok őket. 

Az ingyenesen használhatóaknak általában az hátrányuk, hogy a gyártók valamiben korlátozzák a használatát: csak egy oldalra engedi a telepítést, esetleg bizonyos rajongói szám fölött nem használható, vagy csak egy ideig ingyenes. Ha pedig ezekkel szerencsénk van, akkor is probléma lehet, hogy a láblécben szerepel a fejlesztő linkje, ami nem fest túl professzionálisan.

Másik panaszforrás szokott lenni, hogy csupán egyféle ikont lehet használni az oldalhoz, vagy nem működik https biztonságos protokoll alatt. 

Mi arra gondoltuk, hogy a kellemetlenségeket kikerülni vágyóknak készítünk egy igazi csemegét. A világon fellelhető népszerű applikációkat megvizsgáltuk, és ez alapján elkészítettük a világ legjobb iFrame applikációját, amely kiváló eszköz a rajongói kapu gyártásra is.

Használd a legjobbat!

A SocialTimes a múlt héten indította el az iFrames Wizard (https://www.facebook.com/apps/application.php?id=155657274502853&sk=app_155657274502853) applikáció varázslót, amellyel gyorsan és egyszerűen bárki ingyen elhelyezheti bármelyik általa adminisztrált Facebook oldalán az üdvözlő oldalt. 

Lehetővé teszi, hogy beemelj képetkülső url címet, vagy általad programozott html oldalt. Több iFrame-t is létrehozhatsz egy oldalon belül, amelyeknek különböző színű ikont adhatsz a márkádhoz illeszkedően. Szabadon megválaszthatod az ablak méretét, hiszen csak a szélessége meghatározott a Facebook által, ami 520 pixel, de a magassága akár több ezer pixel is lehet. 
Analitikával is elláttuk, ami igazi hiánypótló szolgáltatás, illetve https protokoll alatt is garantáltan működik. 
És ami a legfontosabb: teljesen ingyenes, és mindössze három kattintással csodát varázsol a rajongói oldalból.

Örömmel fogadtuk, hogy 4 nap alatt már 6000 felhasználója van, akik többnyire 5 csillaggalminősítették. Örülnénk, ha használnátok, és megköszönjük, ha továbbra is értékelitek, és ajánljátok ismerős adminoknak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése