2011. augusztus 8., hétfő

Egyedi ajánlatokat a rajongóknak!


A közösségi média felületeken keresztül történő kereskedelem még nem terjedt el, azonban sok márka nincs is tisztában azzal, hogy mi lenne szükséges a rajongók, követők megtartásához, ösztönzéséhez. Egy felmérésből kiderült, hogy a legtöbben nyitottak lennének erre, amennyiben exkluzív ajánlatokat kapnának.





A Havas Media Social és a Lightspeed Research által közzétett kutatások szerint a fogyasztóknak majdnem a felét jelenleg nem érdekeli a közösségi felületeken keresztül történő vásárlás. Rámutattak arra, hogy az angol közösségi felhasználók 44%-a nincs meggőzve ennek hasznosságáról, és mindössze 11% vásárolt már közösségi média felületről.


A hazánkban is ismert online kereskedő, az ASOS például távol marad a közösségi média kereskedelmtől. A The Wall véleménye szerint ösztönösen megérezték a közösségi média felületek határait, amely azonban nem jelenti a közösségi média végét. Ennek ellenére a márkáknak fel kellene ismerniük, hogy ez is egy fontos kereskedelmi csatorna.


Az 1000 főnél is több válaszadó 25%-a állítja, hogy vásárolnának a Facebookon keresztül, ha az a termék máshol nem lenne elérhető. Az eredmények azt mutatják, hogy 77%-uk szívesen vásárolna, amennyiben az ajánlatokat és a termékeket a korábbi vásárlásaikhoz formáznák.


Úgy tűnik, óvatos közeledés helyett a márkáknak érdemesebb lenne aktív és innovatív eszközökkel elindulniuk a siker irányába. Az angol Nickelodeon bejelentette, hogy terveik szerint elindítanak egy különleges Spongyabob történetet kizárólag a Twitter felhasználók számára. Kiváló példa arra, hogyan tudja egy márka kihasználni valami egyedi "kedveskedésre" a közösségi média felületeit.


A digitális ipar gyakran hangoztatja, hogy a márkáknak többre van szükségük egy szimpla Facebook és Twitter profilnál, illetve néhány ezer követőnél. A Skittles kampánya, amelyről mi is írtunk, remek példa a jó indulásra. A márkáknak azon kell gondolkozniuk, hogyan jutalmazzák meg a hűséges rajongókat és követőket, akiket sokkal inkább ösztönözni kell arra, hogy rendszeresen visszalátogassanak az oldalra.


Itt az ideje annak, hogy a vállalkozók, kereskedők ráébredjenek, valamiféle exkluzivitással tudják felkelteni a fogyasztók érdeklődését. Ez a legfontosabb tényező ahhoz, hogy a közösségi média beolvadjon a megszokott e-kereskedelembe.


forrás: The Wall
(http://socialtimes.hu/articlepage/?article=1386-egyedi-ajanlatokat-a-rajongoknak)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése