2011. július 19., kedd

Mennyit foglalkozz a blogoddal?


Sokan azt gondolják, hogy a közösségi média ma egyet jelent a Facebookkal, pedig ez nem igaz. A Facebookon kívül rengeteg közösségi megoldás van, és most nem az Iwiwre vagy a Google+-ra gondolok.
Az egyik legfontosabb közösségi megoldás egy vállalkozásnál egy szakmai blog lehet.
Most erről lesz szó.
Persze a blogokkal kapcsolatban gyakran felmerül a kérdés:
  • milyen gyakran kell cikket írni a blogra, hogy sikeresek legyünk?
  • hogyan érhetünk el több embert a célcsoportból hatékonyan?

Két új kutatás látott napvilágot, amit a Social Media Examiner mutat be részletesen.
Innen szemezgetjük ki a blogokkal kapcsolatos tanulságokat és érdekességeket.

A gyakrabban frissített blogok, nagyobb forgalmat és több érdeklődőt vonzanak!
Ha egy blogod (vagy akár egy Facebook oldalad) van, az olyan, mintha gyereked lenne: nem állhatsz le és nem hagyhatod abba. Folyamatosan dolgoznod kell, táplálnod a blogodat, így tudod kielégíteni az olvasóid információ. Vagy éppen élmény éhségét.
A kérdés csak az, milyen gyakran kell foglalkozni vele, hogy eredményes is legyél?
Egy  kutatás szerint a legtöbb blogban legalább hetente egyszer jelenik meg új bejegyzés, de sok blogban havonta, vagy ennél ritkábban. Pedig erős összefüggés van a blog bejegyzések gyakorisága és a látogatottság növekedés között. Minél több bejegyzés van egy blogban, annál több látogatót vonz, és annál több érdeklődőt generál.
Persze – a gyerek példánál maradva – nem csak az számít, hogy milyen gyakran adsz enni a bébinek, hanem az is, hogy milyen minőségű az a táplálék.
Ha olyan bejegyzéseket írsz, amelyik nem érdekesek, nem izgalmasak, nem jók a célcsoportodnak, akkor nem fogsz jó eredményt elérni, így a gyakoriság növelés csak akkor legyen cél, ha abejegyzések minőségiek.
Viszont ha az olvasóid számára értékes tartalmat nyújtasz, akkor bizony a gyakoriság az eredményességet fogja növelni.

A blogbejegyzésnek szavatossága van!
Egy blog bejegyzés szavatossága általában 72 óra. Vagyis ez után érdemes ismét új bejegyzséssel jelentkezni.
Kiderült például. hogy akik naponta frissítik blogjukat, 4 x több érdeklődőt tudnak szerezni, mint azok, akik hetente vagy ritkábban. Persze a gyakori (minőségi) posztolgatás, előtt meg kell tudni, milyen igénye van a közönségnek. Mennyire éhes az információra.

Összefoglalva:
  • Posztolj minél gyakrabban, de csak ha minőséget tudsz nyújtani.
  • Ha erre nincs időd, akkor írj ritkábban, de ne engedj a minőségből, és figyelj a rendszerességre!
Sok bejegyzés nagy forgalmat hoz később is
Idővel egy jól „táplált” blog nagyon komoly eredményt ér el a nagy számú blogbejegyzésnek köszönhetően. Egy idő után olyan lesz a blogod, mint egy könyvtár: telis-tele érdekes, hasznos, jó minőségű tartalommal.
Azok a blogok, ahol rendszeresen posztoltak és a posztok száma már 50-nél több volt, több látogatottságot értek el, mint azok a blogok, amiknél például 20 és 50 között volt a posztok száma. És ez így megy tovább, vagyis minél több bejegyzés van egy blogban, a bejegyzések számának köszönhetően nő a forgalom is.
Foglalkozz rendszeresen blogoddal legalább hetente 2-3 alkalommal. Lehet, hogy 6-12 hónapig nem fog látszani komoly eredmény, de ne add fel!
Mert egy blog bejegyzés nem csak azonnali eredményt hoz! Hosszú távon is hozzáad az oldaladhoz, így minden egyes bejegyzéssel megéri foglalkozni, mert megmartad, és hosszú távon is növelni fogja az eredményedet.

A blog bejegyzések ugyanis a Facebook bejegyzésekkel szemben folyamatosan megmaradnak, jól kereshetőek lesznek, ráadásul saját kézben vannak, így nem csak rövid, de hosszú távon is tudják támogatni egy cég üzleti céljait.

A bejegyzést megírni nem elég!
El is kell juttatni a célcsoportodhoz. Ebben segít a Facebook, a Twitter, a Google+, hírlevél rendszer, keresőoptimalizálás, de mindegyik alapja a jó minőségű, rendszeres, megfelelő gyakoriságú forgalom.


Te használsz blogot? Milyen tapasztalatod van a rendszerességgel, vagy éppen a mennyiséggel kapcsolatban?
Írd le a kommentek között, ha pedig tetszett a cikk, nyomd meg a Like gombot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése