2011. július 13., szerda

Az online bizalom elemei


A jó online közösség kialakításának legfontosabb eleme, hogy a fogyasztók megbízzanak a márkában. Ennek 8 fontos eleme van, amelyekre érdemes odafigyelni a kommunikáció során.

Az online jelenléttel rendelkező magánszemély, szervezet vagy márka számára egyaránt nagyon fontos, hogy jó benyomást keltsen magáról. A bizalom felépítése és megtartása az egyik legfontosabb tényező a siker felé vezető úton, hiszen nem szívesen vásárolnak olyantól, aki már eljátszotta ezt a bizalmat. Bármit teszel a közösségi médiában, az nagyban meghatározza, hogy a rajongókban mennyire sikerül kialakítanod az érzést, miszerint nyugodt szívval rádbízzák az adataikat, vagy a pénzüket.
Melyik bizalmi tényezők a legfontosabbak a számodra? Mit adhatsz hozzá? Nézzük a bizalomig vezető utat!
  • Igazság: Az első lépés szinte magától értetődő: légy őszinte! A féligazságok, a mellébeszélések még a neten keresztül is átjönnek a rajongók felé, és hamar elkönyvelnek megbízhatatlannak. 
  • Titoktartás: A másik nagyon fontos tényező a biztonságos adatkezelés. Soha ne élj vissza a rajongók adataival! Ne használd azokat engedély nélkül, ennek elkérülése érdekében készíts szabályzatot!
  • Ígéretek: Mindig tarts meg az ígéreteidet! A feledékenység nem lehet mentség arra, ha megfeledkezel valamiről, amit az online közösségednek ígértél. Ráadásul hamar számon fogják kérni rajtad, és a magyarázkodás kellemetlen szájízt ad az amúgy jóindulatú ígéretnek. 
  • Felelet: Ügyelj rá, hogy minden neked címzett kérdést gyorsan megválaszolj! A mai világban a közösség a lassú reakciót gyakran közömbösen fogadja, elvesztik az érdeklődésüket az aktuális termék, szolgáltatás vagy téma iránt. 
  • Becsület: Mindenféle interakcióhoz állj tisztességgel! Ne feldd, hogy szolgáltató vagy!
  • Marketing: Fektesd a hangsúlyt az etikus online hirdetésre és promócióra. Az egyenes ajánlatok mindig célba érnek. 
  • Átláthatóság: Légy nyitott, hiszen a közösségednek szüksége van információkra, ne rejtsd el ezeket, mert gyanakvást kelt. 
  • Történelem: A bizalom a pozitív interakciók ismétlődésén keresztül jön létre. 
Íme mindez infografikán megjelenítve:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése