2011. június 9., csütörtök

Cégismerősök - személyes profil, vagy céges oldal?


Ma is azzal kellett eltöltenem pár percet, hogy elmagyarázzam valakinek, miért nem jó az, ha egy cég személyes Facebook profilként van regisztrálva.
Általában azért nehéz ezt elmagyarázni, mert a legtöbb esetben már megvan a személyes profil a cég nevével, sőt, nem kevés követője (illetve ismerőse) is van. Jelen esetben 1000 fölötti. Vagyis egy meglévő dolgot próbálok szétbombázni, egy újnak mindössze az ígéretével. És ez nem egyedi eset. Éppen ezért, kb. ismerem a legtöbb érvet, amit ilyenkor felhoznak.

Tehát: miért is akarnak a cégek egyéni (személyes) profilt céges oldal helyett a Facebook-on?

1. Az első és legerősebb érv: mert be lehet jelölni másokat. Igaz, ez nem jelenti automatikusan azt, hogy vissza is fognak igazolni, de az esetek jelentős részében mégis. Vagyis könnyen lehet növekedni, mindössze az a dolgunk, hogy bejelölgessünk embereket, akiknek egy jó része visszaigazol, és máris itt van a kánaán.
2. Esemény meghívó küldése. Azoknak tudunk, akik az ismerőseink. Az ilyen esetben minden követő az ismerősünk...
3. Üzenet küldés Facebook-on belül: egyszerre sok címzettnek is mehet az üzenet, és biztos, hogy tudok küldeni, hiszen sokan az üzenetküldést is tiltják, ha nem vagyunk az ismerősei.
4. Kizárhatom azt, aki nem tetszik. Vagyis hiába jelöl be valaki, ha tudom, hogy pl. a konkurenciához tartozik, akkor kizárom, pontosabban be se engedem.
Megmondom őszintén, ezekre az érvekre nagyon nehéz olyan választ adni, ami valóban megnyugtatja az ügyfelet. A bejelölés valóban olcsóbb, mint bármilyen hirdetés, és csak humán erő kell hozzá, az meg ebben a kategóriában mindig van. Az esemény meghívó tényleg így működik, nem tudok rá mit mondani. Az üzenetküldés... az nehezebb ügy, ott már jobban résen van a Facebook. És a kizárás... valóban.

Ezért a cáfolat helyett inkább a céges oldal melletti érveket szoktam felhozni, csak a legfontosabbak:
  • könnyebb Like-olni
  • a plug-in-ekkel külső oldalra is ki lehet kerülni (külső Like)
  • lehet menüpontokat csinálni
  • sokkal könnyebben követik
De mégis, két olyan kiemelkedő érvem van, ami általában segíti a döntést. Sajnos mindkettő negatív érv, de ez van.
Az egyik, hogy a személyes profil elvben nem tud akárhány ismerőst követni, pár ezer után lezáródik. De ez a kisebb gond. Nagyobb gond a szabályozás: a Facebook szabályzata nem engedi, hogy cégek személyes profilt hozzanak létre. És ha egyszer ezt komolyan veszi, akkor az eddigi munka megy a levesbe. Kár lenne.
De érzem én, hogy ez az érvrendszer nem teljes. Mindig kicsit erőszakosnak kell lenni, hogy márpedig rendes céges oldal kell, nem személyes profil! Mert a logika nem ezt mondatja velünk.
A Facebook valahogy túl sok jót ad a személyes profiloknak, és ehhez képest jóval kevesebbet a céges oldalaknak. Igaz, ott van statisztika, meg lehet hirdetni, de egy mikrocéget vagy kispénzű kisvállalkozást ezek nem hatnak meg...

Vagy én látom ezt rosszul?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése