2011. szeptember 13., kedd

Célok a közösségi médiában


Iránytű nélkül a hajó elvész.
Ha nem navigálod megfelelő irányba a marketing tevékenységedet, akkor csupán az idődet vesztegeted, és bizony könnyen mellékvágányra kerülhetsz a YouTube, a Twitter és a Facebook világában.
Minden vállalkozás tudja, hogyan határozzon meg egyértelmű célokat, és a közösségi média sem kivétel.

Két cél típus

Van két olyan célkitűzés, ami szükséges, ha helyet akarsz a közösségi médiában. Ezek a navigációs célok és az úti cél célok.
A navigációs célok adják a választ a kérdésre: "Hogyan segítheti a szociális média az üzletemet?"
Az úti cél célok azok a valós eredmények, amiket a stratégiával elérhetsz.
Nézzük mik a csatlakoztatási pontok a két cél vonatkozásában?
A navigációs célok segítik elérni az úti cél célokat.
A válasz a fenti kérdésre: "közösségi média segíti az üzletemet, hogy egyre látogatottabb legyen a oldalam". A úti cél  TÉNYLEG több terméket, szolgáltatást eladni. A több honlap látogató növeli értékesítést, amely növeli a bevételeket.

1. ÚTI CÉL CÉLOK

A közösségi média tevékenység három dolgot csinál:
  1. A bevételek növelését segíti
  2. Költségek csökkentését segítheti
  3. Pozitív hatást gyakorol a Brand-ed értékére
Ezek az úti cél céljaid. Ezek azok a dolgok, amik főnöködet, vagy a vezérigazgatódat, a könyvelődet fogja érdekelni. Ahhoz, hogy a fentiek megvalósuljanak természetesen stratégia szükséges. Szükséged van egy világos pontra a horizonton, hogy elindulhass ezek felé.

2. NAVIGÁCIÓS CÉLOK

Néhány a szociális médiában elérhető navigációs célokból:
  • Ügyfélszolgálati panaszok gyorsabb megválaszolása
  • Erőteljesebb online közösség építése
  • Több forgalom irányítása a webáruházadba
  • Vezetői csapatok, gondolkodók bevonása az iparágadban
  • Erőteljes, nagy közösség kiépítése a Facebook-on, hogy segítsen a jövőbeni kampányok indításában
  • PR erőfeszítések és a kapcsolatok támogatására hozz létre egy erős blogger hálózatot.
  • Növeld a LinkedIn tevékenységedet a jobb HR eredmények érdekében
  • Használd ki a wiki és a Youtube-ot a sikeres képzések segítésére
  • Hozz létre egy szórakoztató és kreatív blog-ot, ami vonzza és ott tartja az érintettek figyelmét az üzleteden
Ezek a célok adnak az üzletednek egyértelmű irányt,  hogy mennyi időt és pénzt fektess a szociális médiába.
Ha a navigációs céljaid megvalósulnak, akkor a valódi cél is hatékonyabban valósulhat meg, többen vásárolnak, és a világos úti cél meghozza az eredményeket.
Ezek egyszerű lépések, de szükséges átgondolni, amikor üzletileg fektetsz be társadalmi médiumokba.
Forrás: http://socialfresh.com/social-media-goals/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése